Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Rektora > rok 2022


Zarządzenie Nr 64/2022 w sprawie: zmiany Zarządzenia Rektora nr 86/19 z dnia 30 września 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu świadczeń pomocy materialnej dla studentów Akademii Nauk Stosowanych w Łomży

Na podstawie art. 95 w związku z art. 93 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.) oraz § 10 ust. 6 pkt. 22 w związku z § 10 ust. 6 pkt 2 oraz § 11 ust. 1 Statutu Akademii Nauk Stosowanych w Łomży w porozumieniu z Samorządem Studenckim, zarządza się co następuje:

§ 1
W Regulaminie świadczeń pomocy materialnej dla studentów Akademii Nauk Stosowanych w Łomży wprowadza się następujące zmiany:
1)        W § 3 ust. 1 dodaje się pkt. 8, który otrzymuje brzmienie:
8) któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 151 ust. 1 lub art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, lub przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z art. 156b ust. 1 ww. ustawy lub posiadającego wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.
2)        § 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Komisje, o których mowa w ust. 1 na dany rok akademicki powołuje Rektor spośród pracowników uczelni wskazanych przez poszczególnych Dziekanów i/lub Prorektora
ds. Dydaktyki i Spraw Studenckich i studentów delegowanych przez Samorząd Studencki.
3)        § 4 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
4. W skład każdej z Komisji, wchodzi co najmniej 6 osób, w tym studenci delegowani przez właściwy organ Samorządu Studenckiego oraz pracownicy ANSŁ. Większość składu Komisji stanowią studenci.
4)        W § 4 dodaje się ust. 6a, który otrzymuje brzmienie:
6a. W przypadku rezygnacji z członkostwa w Komisji, o których mowa w ust. 1 lub utraty statusu studenta przez członka komisji komisja obraduje w pomniejszonym składzie do czasu powołania nowego członka komisji z zachowaniem wymogu określonego w ust. 4.
5)        W § 4 dodaje się ust. 7a, który otrzymuje brzmienie:
7a. Komisje odbywają posiedzenia stacjonarnie lub zdalnie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej umożliwiających wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, wypowiadanie się w toku posiedzenia, identyfikację osób biorących udział w posiedzeniu i potwierdzenie uczestnictwa w posiedzeniu, z zachowaniem reguł właściwych dla ochrony danych osobowych.
6)        W § 4 dodaje się ust. 7b, który otrzymuje brzmienie:
7b. Decyzje wydawane przez komisje zapadają zwykłą większością głosów.
7)        W § 4 dodaje się ust. 7c, który otrzymuje brzmienie:
7c. Decyzje wydawane przez komisje podpisują przewodniczący tych komisji lub działający
z ich upoważnienia wiceprzewodniczący komisji.
8)        W § 4 dodaje się ust. 7d, który otrzymuje brzmienie:
7d. Komisje obradują nie rzadziej niż raz w miesiącu z zastrzeżeniem ust. 7e, a w okresie przerwy wakacyjnej – w przypadku wpłynięcia wniosku o świadczenie lub odwołania.
9)        W § 4 dodaje się ust. 7e, który otrzymuje brzmienie:
7e. W przypadku braku wpłynięcia wniosku o świadczenie lub odwołania od decyzji
w danym miesiącu komisje odbywają posiedzenie w kolejnym miesiącu.
10)        W § 4 dodaje się ust. 7f, który otrzymuje brzmienie:
7f. Z posiedzenia komisji sporządzany jest protokół.
11)        W § 4 dodaje się ust. 12, który otrzymuje brzmienie:
12. W uzasadnionych przypadkach Rektor, po zasięgnięciu opinii właściwego organu Samorządu Studenckiego, może odwołać komisję lub jej członka.
12)        § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
1. Świadczenia, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 1-4 przyznawane są wyłącznie na pisemny wniosek studenta złożony w terminach ustalonych w niniejszym regulaminie w przypadku spełnienia warunków określonych  w ustawie i regulaminie.
13)        W § 7 dodaje się ust. 2, który otrzymuje brzmienie:
2. Przyznając świadczenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt. 1-4, przestrzega się zasad równości i jawności w pracach komisji stypendialnej i odwoławczej komisji stypendialnej, przy zachowaniu ochrony danych osobowych.
14)        W § 7 dodaje się ust. 3, który otrzymuje brzmienie:
3. Wniosek o przyznanie świadczenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt. 1-4 składa się
w formie papierowej wraz z wymaganą dokumentacją. Zarejestrowanie wniosku w Portalu Stypendialnym ANSŁ jest czynnością techniczną i nie stanowi złożenia wniosku.  
15)        W § 8 dodaje się ust. 6, który otrzymuje brzmienie:
6. Student skierowany do innej uczelni w kraju lub za granicą (np. w ramach programów MOST, Erasmus +) może otrzymywać świadczenia, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 1-4, o ile spełnia warunki niezbędne do otrzymania tych świadczeń.
16)        W § 10 dodaje się ust. 2a, który otrzymuje brzmienie:
2a. Rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 2 powinien być prowadzony w polskich złotych (PLN) w banku działającym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
17)        § 12 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Student, który pobrał nienależnie świadczenia, jest obowiązany do ich zwrotu na fundusz stypendialny.
18)        § 13 ust. 4 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
1) z tytułu ponoszenia dodatkowych kosztów wynikających z zamieszkania w domu studenta lub w obiekcie innym niż dom studenta, jeżeli codzienny dojazd z miejsca stałego zamieszkania do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie. Do złożonego wniosku student dołącza  dokument potwierdzający zamieszkanie studenta w domu studenta lub innym miejscu zapewniającym zamieszkanie, prowadzonym przez podmiot publiczny lub podmiot gospodarczy, lub umowę najmu lokalu lub dokument potwierdzający tymczasowe zameldowanie, przy czym umowa najmu powinna zawierać wszystkie niezbędne dane osobowe oraz okres na jaki została zawarta;
19)        W § 14 ust. 2 pkt 10 dodaje się lit. c, która otrzymuje brzmienie:
c) dokument potwierdzający obniżenie wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej z powodu przeciwdziałania COVID-19 oraz wysokość obniżonego wynagrodzenia netto za poszczególne miesiące;
20)        W § 14 ust. 2 pkt. 10 dodaje się lit. d, która otrzymuje brzmienie:
d) dokument potwierdzający obniżenie dochodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej z powodu przeciwdziałania COVID-19 oraz wysokość dochodów netto w okresie ich obniżonego osiągania za poszczególne miesiące.
21)        W § 14 dodaje się ust. 6, który otrzymuje brzmienie:
6. W przypadku gdy okoliczności sprawy mające wpływ na ustalenie prawa do świadczenia wymagają potwierdzenia innym dokumentem niż wymienione w § 14 ust. 2-4, Rektor ANSŁ, KS lub OKS może żądać od studenta przedłożenia dokumentów niewymienionych w § 14 ust. 2-4.
22)        § 16 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
2. Rektor albo KS lub OKS odmawia przyznania stypendium socjalnego studentowi, którego miesięczny dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty określonej w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, jeżeli nie dołączy do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego zaświadczenia z ośrodka pomocy społecznej o sytuacji dochodowej i majątkowej studenta i jego rodziny. W przypadku przekształcenia ośrodka pomocy społecznej w centrum usług społecznych na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych (Dz. U. poz. 1818) zaświadczenie o sytuacji dochodowej i majątkowej studenta i jego rodziny należy dołączyć z centrum usług społecznych.
23)        § 16 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Rektor albo KS lub OKS może przyznać studentowi stypendium socjalne w przypadku,
o którym mowa w ust. 2, jeżeli przyczyny niedołączenia do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego zaświadczenia z ośrodka pomocy społecznej o sytuacji dochodowej i majątkowej studenta i jego rodziny, a w przypadku przekształcenia ośrodka pomocy społecznej w centrum usług społecznych na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych (Dz. U. poz. 1818) z centrum usług społecznych były uzasadnione oraz student udokumentował źródła utrzymania rodziny.
24)        W § 16 dodaje się ust. 4, który otrzymuje brzmienie:
4. Student, składa oświadczenie o przyczynie niedołączenia zaświadczenia, o którym mowa w ust. 2, lub złożenia zaświadczenia o niepobieraniu świadczeń według wzoru określonego w załączniku nr 17 do niniejszego regulaminu wraz z dokumentami potwierdzającymi źródła utrzymania rodziny.
25)        W § 16 dodaje się ust. 5, który otrzymuje brzmienie:
5. Oświadczenie o sytuacji dochodowej i majątkowej studenta i członków jego rodziny,
o którym mowa w ust 4 składane jest również w sytuacji przedłożenia przez studenta zaświadczenia o niepobieraniu świadczeń z ośrodka pomocy społecznej lub z centrum usług społecznych.
26)        W § 16 dodaje się ust. 6, który otrzymuje brzmienie:
6. Oświadczenie o sytuacji dochodowej i majątkowej studenta i członków jego rodziny,
o którym mowa w ust 4 składane jest również w sytuacji przedłożenia przez studenta postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia z ośrodka pomocy społecznej lub
z centrum usług społecznych.
27)        W § 23 ust. 2 dodaje się pkt. 6, który otrzymuje brzmienie:
6) całokształt/ogół sytuacji/warunków m.in. materialnych, zdrowotnych, rodzinnych, osobistych w jakich znalazł się student/rodzina studenta, powodujących znalezienie się w trudnej sytuacji życiowej;
28)        W § 23 ust. 2 dodaje się pkt. 7, który otrzymuje brzmienie:
7) zabiegi chirurgiczne i/lub związana z tym rekonwalescencja studenta lub członka najbliższej rodziny (małżonka studenta, dziecka, rodziców i rodzeństwa pozostającego we wspólnym gospodarstwie domowym).
29)        Załącznik nr 12 do Regulaminu świadczeń pomocy materialnej dla studentów ANSŁ otrzymuje brzmienie:
 „Oświadczenie studenta/członka rodziny studenta o wysokości dochodu niepodlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych”
30)        Do Regulaminu świadczeń pomocy materialnej dla studentów ANSŁ dodaje się
załącznik nr 17. Oświadczenie o sytuacji majątkowej i dochodowej studenta i jego rodziny.
31)        Do Regulaminu świadczeń pomocy materialnej dla studentów ANSŁ dodaje się
załącznik nr 18. Oświadczenie studenta lub członka jego rodziny o dochodzie z działalności gospodarczej.
§ 2
Tekst jednolity Regulaminu świadczeń pomocy materialnej dla studentów Akademii Nauk Stosowanych w Łomży, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.10.2022 r.
 

Rektor

dr hab. Dariusz Surowik, prof. ANSŁ

Załączniki:
  1.   Zarz_Nr_64_2022.pdf
  2.   Tekst jednolity_Regulamin świadczeń pomocy materialnej dla studentów ANSŁ.pdf
  3.   Tekst jednolity_Regulamin świadczeń pomocy materialnej dla studentów ANSŁ od 01.10.2022.doc
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2022-09-30

Opublikował: Monika  Lisiecka

Publikacja z dnia: 2022-10-21 15:37:07

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 288


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3