2 września 2019 r. rozpocznie się realizacja dwóch projektów dot. zintegrowanych programów kształcenia:
- KPK II – Zintegrowany Program Kształcenia w PWSIiP w Łomży etap II
- KPK III REG – Zintegrowany Program Kształcenia w PWSiIP w Łomży etap III
Celem głównym projektów jest:
- modyfikacja programów kształcenia uruchomionych i realizowanych w ramach:
- Etapu II: w Wydziale Nauk o Zdrowiu i Wydziale Informatyki i Nauk o Żywności na 4 kierunkach studiów:
- Automatyka i Robotyka I stopień;
- Informatyka I i II stopień
- Dietetyka I stopnia
- Kosmetologia I stopnia
- Etapu III: w Wydziale Nauk o Zdrowiu i Wydziale Informatyki i Nauk o Żywności na 3 kierunkach studiów:
- Technologia Żywności i Żywienie Człowieka I stopnia
- Pielęgniarstwo I i II stopnia
- Fizjoterapia, jednolite magisterskie
- Etapu II: w Wydziale Nauk o Zdrowiu i Wydziale Informatyki i Nauk o Żywności na 4 kierunkach studiów:
polegająca na prowadzeniu zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, dostosowanych do potrzeb gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa;
- podniesienie kompetencji zawodowych studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II st. oraz jednolitych magisterskich
- wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr dydaktycznych, zarządzających i pracowników administracji
- zwiększenie świadomości i działań w obszarze "nauka" przez pracowników naukowych.
Zostaną wprowadzone innowacyjne elementy kształcenia polegające na wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość do 30% liczby punktów ECTS, która jest konieczna do ukończenia studiów na danym poziomie. Równolegle będą rozwijane kompetencje miękkie u studentów takie jak: zdyscyplinowanie, zarządzanie czasem, umiejętność rozwiązywania problemów, praca zespołowa. Zakres kompetencji został wybrany na podstawie zamówionego przez IP badania ewaluacyjnego "Analiza kompetencji i kwalifikacji kluczowych dla zwiększenia szans studentów na rynku pracy" oraz badania "Bilans Kapitału Ludzkiego", Zaleceń Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie.
2019-08-27