Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Studia > Opłaty za studia > rok akad. 2012/2013


"Regulamin opłat za studia" - tekst jednolity Uchwała Senatu Nr 86/12 z dnia 11.10.2012 r.

Podstawa prawna

 

Ustawa z dnia 27.07.2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym ( Dz. U. nr 164, poz. 1365 z późn. zm.)

 

§ 1

Regulamin opłat za studia określa zasady pobierania opłat od :

  1. kandydatów na studia,

  2. studentów studiów stacjonarnych,

  3. studentów studiów niestacjonarnych,

  4. studentów niebędących obywatelami polskimi tj„cudzoziemcami”

  5. słuchaczy studiów podyplomowych.

 

§ 2

Opłaty za wpisowe

  1. Kandydaci na studia stacjonarne i niestacjonarne zobowiązani są do wpłacenia opłaty rekrutacyjnej najpóźniej w dniu składania dokumentów.

  2. Z zastrzeżeniem pkt.3 wniesiona opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.

  3. W przypadku nieruchomienia kierunku z powodu zbyt małej liczby kandydatów dopuszcza się możliwość zwrotu opłaty rekrutacyjnej na pisemny wniosek kandydata, który spełnił wszystkie wymagania pełnego procesu rekrutacyjnego.

 

§ 3

Opłaty za legitymację

  1. Każdy student otrzymuje legitymację studencką, za którą jest zobowiązany wnieść należną opłatę.

  2. W przypadku wystąpienia studenta o wydanie duplikatu legitymacji, jest on zobowiązany do uiszczenia należnej opłaty za wydanie duplikatu.

 

 

§ 4

Opłaty za zajęcia dydaktyczne na studiach niestacjonarnych

  1. W związku z kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych Uczelnia pobiera opłatę za świadczone usługi edukacyjne.

  2. Wysokość opłat ustala Rektor w oparciu o kalkulację kosztów kształcenia na danym kierunku studiów.

  3. Opłatę za każdy semestr studiów student może uregulować w czterech równych ratach.

  4. Ustala się następujące terminy wniesienia opłat :

Semestr zimowy : I rata do 15 października

II rata do 15 listopada

III rata do 15 stycznia

IV rata do 15 lutego

Semestr letni : I rata do 15 marca

II rata do 15 kwietnia

III rata do 15 maja

IV rata do 15 czerwca

 

  1. skreślony.

  2. W przypadku indywidualnych zdarzeń losowych Rektor, na wniosek studenta, może przesunąć terminy płatności, jednak nie dłużej niż do końca danego roku akademickiego.

  3. Opłaty za studia studenci wpłacają na wskazane w Systemie Rekrutacji Elektronicznej konto (każdy student otrzymuje numer indywidualnego subkonta, na które dokonuje wpłat),

  4. Nie uiszczenie w terminie należnych opłat za studia stanowi podstawę do wszczęcia procedury windykacyjnej a w przypadku braku jej efektów do skreślenia studenta z listy studentów.

  5. Osoby przyjęte na I rok studiów zawierają umowę z PWSIiP, która określa warunki studiowania. Zmiana warunków wymaga zmiany umowy w formie aneksu.

§ 5

Opłaty za powtarzane przedmioty

  1. Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych wnoszą opłaty za powtarzane przedmioty.

  2. Decyzję o obowiązku wniesienia opłaty za powtarzane przedmioty oraz ich wysokości podejmuje Rektor.

  3. Jeżeli student powtarza kilka przedmiotów, a łączna wysokość opłat za te przedmioty przewyższa należną opłatę za dany semestr, to student wnosi opłatę równą opłacie za dany semestr.

  4. Opłaty za powtarzane przedmioty wnoszone są do 15 dnia miesiąca, w którym rozpoczynają się zajęcia z powtarzanego przedmiotu. W uzasadnionych przypadkach na pisemny wniosek studenta Rektor może wyrazić zgodę na wnoszenie opłat w terminach określonych w § 4 pkt.4.

  5. Studenci skierowani na powtarzanie przedmiotu/ów, zawierają z PWSIiP stosowaną umowę.

 

 

§ 6

Zasady pobierania opłat od studentów cudzoziemców.

  1. Osoby nie będące obywatelami polskimi, a mianowicie :

  1. cudzoziemcy, którym udzielono zezwolenia na osiedlenie się,

  2. cudzoziemcy posiadający status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej,

  3. cudzoziemcy korzystający z ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

  4. pracownicy migrujący, będący obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, a także członkowie ich rodzin, jeżeli mieszkają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

  5. cudzoziemcy, którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich,

  6. cudzoziemcy, którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony w związku z okolicznością, o której mowa w art. 5ust. 1 pkt 7, 13 i 14 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U. Nr 128, poz. 1175, z późn. zm.),

  7. cudzoziemcy, którym udzielono ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

  8. obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i członkowie ich rodzin, posiadający prawo stałego pobytu,

  9. posiadacze ważnej Karty Polaka.

2. Cudzoziemcy, o których mowa w ust. 1 objęci są przepisami niniejszego regulaminu i wnoszą opłaty za naukę na takich samych warunkach i w takiej samej wysokości jaka obowiązuje obywateli polskich.

3. Pozostali cudzoziemcy podejmują naukę na zasadach odpłatności i zobowiązani są do wniesienia należnych opłat w terminie 30 dni przed rozpoczęciem semestru. Opłata semestralna nie podlega rozłożeniu na raty.

 

 

§ 7

Zasady zwrotu wniesionych opłat

  1. Osoba przyjęta na studia, która nie podjęła studiów, ma prawo do zwrotu całości wniesionej opłaty za zajęcia dydaktyczne, pod warunkiem, że zgłosiła rezygnację ze studiów przed rozpoczęciem zajęć.

  2. W przypadku rozwiązania umowy o świadczenie usług edukacyjnych z powodu rezygnacji lub skreślenia studenta z listy studentów, ma on prawo do rozliczenia i zwrotu wniesionej opłaty za zajęcia dydaktyczne.

  3. Rozliczenie i zwrot wniesionej opłaty nastąpi w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy, na podstawie wniosku studenta ze wskazaniem numeru rachunku bankowego, na który ma być dokonany zwrot wniesionych opłat.

  4. Opłata podlegająca zwrotowi, o której mowa w ust.3 niniejszego paragrafu, będzie rozliczana proporcjonalnie do liczby zjazdów odbytych w danym semestrze w stosunku do ogólnej liczby zjazdów planowanych w tym semestrze .

 

§ 8

Zasady zwalniania z opłat

  1. Student studiów stacjonarnych, który otrzymał urlop chorobowy powtarza nie zaliczony z tego powodu semestr nieodpłatnie.

  2. W wyjątkowych losowych sytuacjach studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych mogą zostać zwolnieni z części lub całości należnych opłat.

  3. W sytuacji, o której mowa w pkt 2 student ma obowiązek do udokumentowania trudnej sytuacji materialnej poprzez złożenie kompletu zaświadczeń niezbędnych do wyliczenia dochodu na jedną osobę w rodzinie oraz innych dokumentów poświadczających trudną sytuację losową studenta.

  4. Decyzję o zwolnieniu studenta z opłat podejmuje Rektor po zaopiniowaniu przez dyrektora instytutu.

  5. Studenci, którzy kontynuują studia rozpoczęte na innej uczelni, są zwolnieni z opłat za przedmioty, które po raz pierwszy uzupełniają jako różnice programowe, o ile nie wymaga to organizacji dodatkowych zajęć. W przypadku organizacji dodatkowych zajęć opłata pobierana będzie w wysokości określonej dla opłat za powtarzanie przedmiotu.

  6. Student studiów niestacjonarnych, za wybitne osiągnięcia w nauce, może wnioskować o zwolnienie z opłaty czesnego za dany semestr studiów, jeżeli osiągnie średnią ocen z ostatniego roku studiów 5,0 oraz bierze czynny udział w pracach koła naukowego, której efektem są prezentacje na zjazdach naukowych oraz współautorstwo w publikacjach naukowych.

  7. Student studiów niestacjonarnych, za wybitne osiągnięcia w nauce, może wnioskować o zwolnienie z części z opłaty czesnego za dany semestr studiów, jeżeli osiągnie średnią ocen z ostatniego roku studiów 4,8 oraz bierze czynny udział w pracach koła naukowego, której efektem jest współautorstwo w publikacjach naukowych.

  8. Decyzje, o których mowa w ust. 6-7 podejmuje Rektor po zaopiniowaniu przez dyrektora instytutu.

 

 

§ 9

Opłaty za studia podyplomowe, kursy i obozy.

  1. Uczelnia pobiera opłaty za prowadzone kursy i studia podyplomowe.

  2. Kandydaci na studia podyplomowe zobowiązani są do wniesienia wpisowego najpóźniej w dniu składania dokumentów.

  3. skreślony.

  4. W przypadku studiów podyplomowych terminy wpłat za zajęcia dydaktyczne określa § 4 ust. 4 i dokonywane są na indywidualne konta wskazane w Systemie Rekrutacji Elektronicznej.

  5. Opłaty za kursy mogą być rozłożone na raty a termin ich wpłaty określa Dział Spraw Studenckich. Całość opłat powinna być wniesiona na 7 dni przed rozpoczęciem kursu.

  6. Studenci kierunku Wychowania Fizycznego wnoszą opłaty za obozy, które stanowią integralną część programu studiów. Opłaty skalkulowane są na pokrycie kosztów wyżywienia i zakwaterowania. Terminy dokonywania wpłat określa Dział Spraw Studenckich na podstawie zatwierdzonego przez Rektora pisma okólnego Dyrektora Instytutu Wychowania Fizycznego.

§ 10

Opłaty za dyplomy

  1. Uczelnia pobiera opłaty za wydanie dyplomu oraz dyplomu w języku obcym.

  2. Uczelnia pobiera opłatę z tytułu ponownego sprawdzenia pracy dyplomowej w systemie antyplagiatowym.

  3. Należne opłaty student jest zobowiązany uregulować w terminie wskazanym przez Dział Spraw Studenckich, jednak nie później niż na 15 dni przed terminem przystąpienia do egzaminu dyplomowego.

 

§ 11

Nieterminowe wnoszenie opłat

  1. W przypadku nieterminowego wpłacania należnych opłat za studia Uczelnia pobiera od studenta odsetki ustawowe.

  2. Nie pobiera się odsetek, gdy ich wartość nie przekracza kwoty 3 zł.

 

§ 12

Przepisy końcowe

  1. Dział Spraw Studenckich prowadzi ewidencję należności i zobowiązań wobec studentów, która powinna zawierać :

  1. nazwisko i imię studenta,

  2. nr indeksu

  3. rok studiów i semestr

  4. rok akademicki,

  5. tytuł należności/zobowiązania,

  6. kwota,

  7. data wniesienia opłaty.

  8. uwagi.

  1. Faktury dotyczące opłat za studia wystawia kwestura na pisemny wniosek studenta.

  2. Opłaty za zajęcia dydaktyczne nie ulegają zmianie w czasie trwania roku akademickiego.

  3. Wysokość należnych opłat określa Rektor zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  4. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązujące oraz decyzje Rektora.

 

Załączniki:
  1.   Regulamin_opłat_za_studia_2012.pdf
Wytworzył:   Senat

Dokument z dnia:2012-10-11

Opublikował: Tomasz  Skrodzki

Publikacja z dnia: 2012-10-25 12:52:25

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 3388


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3