Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Uchwały Senatu > rok 2018


Uchwała Nr 28/2018 w sprawie: sposobu powoływania i trybu działania komisji weryfikujących efekty uczenia się

Na podstawie art. 170f pkt 2 w związku art. 170g oraz art. 2 ust. 1 pkt 18n i pkt 18o ustawy z dnia
27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie (t.j. Dz. U. 2017 r. poz. 2183 z późn. zm.) a także § 26 pkt 14 Statutu Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży uchwala się co następuje:
                                                                                   § 1
1.   W celu przeprowadzenia procedury potwierdzenia efektów uczenia się właściwy Dziekan powołuje Komisję weryfikującą efekty uczenia się w liczbie nie mniejszej niż 3 osoby.
2.   Właściwy Dziekan wyznacza przewodniczącego każdej z Komisji i jej sekretarza.
3.   Czas trwania kadencji Komisji określa Dziekan.

                                                                                   § 2
Do zadań Komisji należy potwierdzanie efektów uczenia się na danym kierunku, poziomie i profilu kształcenia na podstawie:
1. oceny dokumentów przedłożonych przez kandydata (m.in. zaświadczeń, certyfikatów, zakresów obowiązków, świadectw pracy),
2. rozmowy weryfikującej uzyskane efekty uczenia się,
3. egzaminu pisemnego obejmującego wskazane przez Kandydata efekty uczenia się,
4. innych form potwierdzenia efektów uczenia się ustalonych przez Komisję i uwzględniających specyfikę kierunku studiów, poziomu kształcenia  i specjalności.

                                                                                   § 3
1. Prace Komisji odbywają się na posiedzeniach zwoływanych i prowadzonych przez przewodniczącego Komisji.
2.  Komisja podejmuje uchwały we wszystkich sprawach należących do jej kompetencji.
3.  Uchwały podpisuje w imieniu Komisji jej przewodniczący.

                                                                                   § 4
Do zadań przewodniczącego Komisji należy:
1. organizowanie i koordynowanie prac Komisji, w tym w szczególności dokonanie podziału prac między członków Komisji, uwzględniając ich wiedzę i doświadczenie,
2. reprezentowanie Komisji na zewnątrz,
3. zapewnienie wykonania uchwał Komisji.

                                                                                  § 5
Do zadań sekretarza Komisji należy:
1. sporządzenie protokołu z posiedzeń oraz ustaleń Komisji.
2. sporządzenie listy osób zakwalifikowanych na wyznaczony termin rozmowy weryfikującej uzyskane efekty uczenia się, zawierającej imiona i nazwiska tych osób.
3. informowanie, nie później niż w terminie 10 dni przed dniem rozmowy weryfikującej uzyskane efekty uczenia się, o terminie i miejscu jej przeprowadzenia.

                                                                                 § 6
Do zadań członka - sprawozdawcy Komisji należy:
1. weryfikowanie kompletności dokumentów załączonych do podania o uznanie efektów uczenia się i ewentualnie wzywanie do ich uzupełnienia,
2. przedstawienie Komisji wyników przeprowadzonej weryfikacji.
                                                                                 § 7
Osoba ubiegająca się o potwierdzenie efektów uczenia się zobowiązana jest do:
1. zgłoszenia się na egzamin teoretyczny, egzamin praktyczny lub rozmowę weryfikującą uzyskane efekty uczenia się w terminie i miejscu wskazanym przez Komisję. Z zastrzeżeniem pkt 2 niedopełnienie tego obowiązku jest równoznaczne z nieuzyskaniem potwierdzenia efektów uczenia się.
2. informowania właściwego Dziekanatu o wystąpieniu przyczyny losowej uzasadniającej brak możliwości zgłoszenia się na egzamin teoretyczny, egzamin praktyczny lub rozmowę weryfikującą uzyskane efekty uczenia. Informację należy złożyć najpóźniej w ciągu 7 dni od ustania przyczyny uzasadniającej nieobecność w danym terminie wraz z dokumentem potwierdzającym przyczynę nieobecności.
                                                                        
                                                                              
§ 8
1. Komisja z przeprowadzonego postępowania sporządza protokół, który zawiera:
1) nazwę przedmiotu/ów lub modułu/ów, dla którego/ych potwierdzane są efekty uczenia się,
2) formę weryfikacji,
3) uzyskanie lub nieuzyskanie zaliczenia z każdego przedmiotu lub modułu.
4) liczbę uzyskanych punktów ECTS.
2. Protokół podpisuje pełen skład Komisji.
                                                                                 § 9
1.    Komisja wydaje decyzję w sprawie uznania efektów uczenia się bądź odmowie uznania efektów uczenia.
2. W przypadku zaistnienia uzasadnionych wątpliwości co do prawidłowości przeprowadzenia procesu potwierdzenia efektów uczenia się, osoba ubiegająca się o potwierdzenie efektów uczenia się może zgłosić -w ciągu 7 dni od daty przeprowadzenia weryfikacji pisemny, uzasadniony wniosek do Dziekana o przeprowadzenie procedury odwoławczej. Podstawą wniosku, mogą być wyłącznie naruszenia warunków i trybu obowiązującej procedury potwierdzania efektów uczenia się.
3. W sytuacji gdy w oparciu o pełną dokumentację dokonanej weryfikacji efektów uczenia się oraz wyjaśnienia złożone przez przewodniczącego Komisji, Dziekan stwierdzi zasadność wniosku, o którym mowa w ust.2, powołuje Komisję odwoławczą w terminie 7 dni od daty jego otrzymania, celem ponownej weryfikacji efektów uczenia się. W przypadku stwierdzenia braku zasadności wniosku, zostaje on oddalony.
4. W skład Komisji odwoławczej nie mogą wchodzić osoby będące członkami uprzednio powołanej Komisji.
                                                                                 § 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
                                                                                 § 11
Z dniem wejścia w życie niniejszej Uchwały traci moc: Uchwała Nr 24/2015 Senatu Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży z dnia 30.04.2015 r. w sprawie: podjęcia Uchwały w sprawie sposobu powoływania i trybu działania komisji weryfikujących efekty uczenia się.

Uchwałę przyjęto w głosowaniu jawnym w stosunku głosów:
za 19
przeciw 0
wstrzymało się 0


Przewodniczący Senatu
Rektor                                                                                  
(-) dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP     

Załączniki:
  1.   Uchwała_Nr_28_18.pdf
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2018-04-26

Opublikował: Monika  Lisiecka

Publikacja z dnia: 2018-06-12 10:05:27

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 418


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3