Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Zarządzenia Rektora > rok 2019


Zarządzenie Nr 79/2019 w sprawie: szczegółowych zasad prowadzenia szkoleń wstępnych /instruktażu ogólnego i stanowiskowego/ w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy

Na podstawie § 35 ust.7 Statutu PWSIiP w Łomży z dnia 27.04.2017r. oraz Art. 237 5 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks Pracy (nr 24, poz. 147 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004r.- w sprawie szkolenia
w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 180, poz. 1860 ze zm.)  oraz Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2018r. –
w sprawie sposobu zapewnienia w uczelni bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
i kształcenia /poz. 2090/ zarządza się co następuje:

§ 1
1.    Szkolenie wstępne obejmuje : 

1)    szkolenie wstępne ogólne, zwane dalej „ INSTRUKTAŻEM OGÓLNYM ”
2)    szkolenie wstępne na stanowisku pracy, zwane dalej „INSTRUKTAŻEM STANOWISKOWYM ”
2.    Instruktaż ogólny jest pierwszym szkoleniem jakie odbywa pracownik, przeprowadza się go przed dopuszczeniem pracownika do wykonywania pracy. Instruktaż ogólny przeznaczony jest dla:
1)    nowo zatrudnionych pracowników,
2)    studentów odbywających  u pracodawcy praktykę studencką,
3)    uczniów odbywających praktyczną naukę zawodu.
Instruktaż ogólny przeprowadza  pracownik służby BHP.
3.    Instruktaż stanowiskowy przeprowadza się przed dopuszczeniem do wykonywania pracy na danym stanowisku pracy.
Podlegają mu:
1)    pracownicy  zatrudnieni na stanowisku robotniczym  oraz innym, na którym występuje narażenie na działanie czynników szkodliwych dla zdrowia, uciążliwych lub niebezpiecznych,
2)     pracownicy przenoszeni na inne stanowisko,
3)    uczniowie odbywający praktyczną naukę zawodu oraz  studenci odbywający praktykę studencką.
Pracownik zatrudniony na kilku stanowiskach pracy powinien przejść instruktaż stanowiskowy obowiązujący na każdym z tych stanowisk.

§ 2
1.    Do prowadzenia Instruktażu stanowiskowego wyznacza się: Rektora, Prorektora ds. dydaktyki i spraw studenckich, Prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą, Dziekanów poszczególnych wydziałów, Prodziekanów, Kanclerza, Kwestora oraz kierowników poszczególnych działów.
2.    Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego

Osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego

Grupa zawodowa

REKTOR

- Prorektor ds. dydaktyki i spraw studenckich,

- Prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą,

- Kanclerz,

- Kwestor,

- Dziekani poszczególnych wydziałów,

- Prodziekanów poszczególnych wydziałów

- pracownik służby bhp,

- inspektor danych osobowych,

- rzecznik uczelni,

- radca prawny,

- pracownik sekretariatu,

- kierownik działu spraw osobowych,

- kierownik systemów komputerowych.

PROREKTOR DS. DYDAKTYKI I SPRAW STUDENCKICH

- Dyrektor AZS,

- kierownik DS,

- kierownik Akademickiego Centrum Języków Obcych,

- kierownik działu kształcenia i spraw studenckich.

PROREKTOR DS. NAUKI
I WSPÓŁPRACY Z ZAGRANICĄ

- dyrektor biblioteki,

- kierownik działu nauk i projektów,

- kierownik działu współpracy z zagranicą.

KANCLERZ

- pracownik sekretariatu,

- pracownik archiwum,

- kierownik działu zamówień publicznych,

- kierownik działu inwestycyjno – remontowego,

- kierownik działu obsługi technicznej,

- główny specjalista ds. obsługi technicznej.

KWESTOR

- sekcja księgowości finansowej, planowania i analiz,

- sekcja płac,

- sekcja księgowości majątkowej.

DZIEKAN WYDZIAŁU INFORMATYKI I NAUKI
O ŻYWNOŚCI

- pracownik sekretariatu,

- pracownicy dziekanatu,

- wykładowcy/ nauczyciele akademiccy.

 

DZIEKAN WYDZIAŁU NAUK O ZDROWIU

- pracownicy sekretariatu,

- pracownik dziekanatu,

- wykładowcy/ nauczyciele akademiccy.

DZIEKAN WYDZIAŁU NAUK SPOŁECZNYCH I HUMANISTYCZNYCH

- pracownik sekretariatu,

- pracownicy dziekanatu,

- wykładowcy/ nauczyciele akademiccy.

KIEROWNICY POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁÓW:

- dział zamówień publicznych,

- dział inwestycyjno –remontowy,

- dział kształcenia i spraw studenckich,

- dział nauki i projektów,

- dział współpracy z zagranicą,

- dział spraw osobowych,

- biuro promocji i karier,

- dział obsługi technicznej.

- pracownicy zatrudnieni w tych działach.

KIEROWNIK AKADEMICKIEGO CENTRUM JĘZYKÓW OBCYCH

- pracownicy zatrudnieni  w tym dziale.

KIEROWNIK DOMU STUDENTA

- pracownicy zatrudnieni w DS.

DYREKTOR AZS

- pracownicy pedagogiczni,

- pracownicy administracyjni,

- pracownicy obsługi.

 

Czas szkolenia :
- Instruktaż ogólny -3 godz.
- Instruktaż stanowiskowy - 8 lub 2 godz.
(1 godz. = 45 minut)

§ 3
Odbycie INSTRUKTAŻU OGÓLNEGO oraz INSTRUKTAŻU STANOWISKOWEGO pracownik potwierdza na piśmie w karcie szkolenia wstępnego, która jest przechowywana
w aktach osobowych pracownika.

§ 4
1.      Pracownicy wytypowani do prowadzenia instruktażu stanowiskowego wymienieni
w § 2 zobowiązują się do zapoznania i przestrzegania treści programów szkolenia wstępnego stanowiskowego.
2.      Osoba prowadząca instruktaż stanowiskowy po jego zakończeniu jest zobowiązana wypełnić  Kartę szkolenia wstępnego  i przekazać ją do pracownika służby bhp.

§ 5
Traci moc zarządzenie Rektora nr 51/2017 z dnia 06.09.2017 r.

 § 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Rektor
dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP  

Załączniki:
  1.   Zarz_Nr_79_19.pdf
  2.   Zasady prowadzenia szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.pdf
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2019-09-10

Opublikował: Sandra  Chrostowska

Publikacja z dnia: 2019-11-12 13:21:25

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 483


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3