Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - strona głównaBiuletyn Informacji Publicznej - strona główna

>> Strona główna > Akty prawne > Uchwały Senatu > rok 2021


Uchwała Nr 15/2021 w sprawie: zmiany uchwały Nr 75/2019 Senatu PWSIiP w Łomży z dn. 25.09.2019 r. w sprawie: uchwalenia Regulaminu studiów w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży

Na podstawie art. 28 ust.1 pkt 2, art. 75  ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U.2021 poz. 478) a także § 13 ust.1 pkt 2 Statutu Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży, uchwala się co następuje:

§ 1
W Załączniku nr 1 do Uchwały Nr 75/2019 Senatu PWSIiP w Łomży z dn. 25.09.2019 r. w sprawie: uchwalenia Regulaminu studiów w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży wprowadza się następujące zmiany:

1.    § 3 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„Decyzje, które nie są decyzjami administracyjnymi a także inne rozstrzygnięcia w sprawach studenckich mogą być przekazywane studentom za pośrednictwem poczty elektronicznej,
na adres wskazany przez studenta”.

2.    W § 5 dodaje się ust. 4 o następującym  brzmieniu:
„Decyzje w sprawie przesunięcia terminu wnoszenia opłat związanych ze studiami oraz rozłożenia na raty podejmuje Dziekan właściwego Wydziału. Od decyzji Dziekana studentowi przysługuje odwołanie do Rektora w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania”.  

3.     § 6 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„Złożenie ślubowania osoba przyjęta na studia potwierdza na piśmie. W przypadku braku możliwości potwierdzenia złożenia ślubowania własnoręcznym podpisem, pracownik właściwego dziekanatu potwierdza ten fakt składając odpowiednią adnotację w aktach osobowych studenta, z zastrzeżeniem ust. 5a”.

4.     W § 6 dodaje się ust. 5a o następującym brzmieniu:
„W  przypadku, gdy akt ślubowania jest sporządzany w postaci elektronicznej, podpis studenta może być zastąpiony potwierdzeniem złożenia ślubowania w systemie teleinformatycznym po uprzednim uwierzytelnieniu się tego studenta w systemie. W celu włączenia aktu ślubowania sporządzanego w postaci elektronicznej do teczki studenta sporządza się wydruk tego dokumentu, opatrzony datą i danymi pracownika uczelni uwierzytelnionego w systemie teleinformatycznym”.

5.     W § 8 w ust. 1  dodaje się pkt 1a o następującym brzmieniu:
„równego traktowania, rozumianego jako zakaz dyskryminacji bezpośredniej lub pośredniej, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną,”

6.    § 8 ust. 1 pkt 20 otrzymuje brzmienie:
„powtarzania określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce na zasadach określonych w ustawie i Regulaminie studiów,”.

7.     § 10 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„uczestniczenie w zajęciach dydaktycznych,”.

8.    § 13 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„Decyzję o studiowaniu według indywidualnej organizacji studiów podejmuje Dziekan. Decyzja wydawana jest na okres nie dłuższy niż jeden rok akademicki, chyba że przyczyna udzielenia IOS uzasadnia jej przyznanie na dłuższy okres”.

9.    § 14 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Studia na dodatkowej ścieżce do wyboru student może podjąć za zgodą Dziekana”.

10.     § 17 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Jeżeli program studiów realizowany w innej Uczelni zapewnia realizację etapu studiów przewidzianego programem studiów w PWSIiP, jest on traktowany jako równoważny i stanowi podstawę zaliczenia etapu studiów realizowanego w PWSIiP”.

11.     § 17 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku, gdy Uczelnia partnerska jest uczestnikiem programu ERASMUS+, zadania określone w punktach 2 i 4 dla kierownika właściwego zakładu realizuje wydziałowy/kierunkowy  koordynator programu ERASMUS+”.

12.     § 27 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Wszystkie przedmioty przewidziane planem studiów kończą się egzaminem lub zaliczeniem na ocenę, z zastrzeżeniem ust. 1a”.

13.    W § 27 dodaje się ust. 1a o następującym brzmieniu:
„Przedmioty, przewidziane programem studiów, którym nie przypisano punktów ECTS kończą się zaliczeniem bez oceny „zal.”. Przedmioty, którym nie przypisano punktów ECTS nie są brane pod uwagę w obliczaniu średniej ocen, mającej wpływ na: wynik ukończenia studiów, przyznawanie pomocy materialnej oraz inne uprawnienia studenckie uzależnione od wysokości średniej ocen”.

14.     § 28 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„Zaliczenia praktyki dokonuje Koordynator praktyk lub Opiekun praktyk na podstawie określonych w programie studiów i Regulaminie praktyk wymogów warunkujących uzyskanie efektów uczenia się przewidzianych programem praktyki”.

15.     § 28 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„Student, który jest zatrudniony w zakładzie pracy lub prowadzi własną działalność gospodarczą, a jego zakres obowiązków służbowych i zawodowych jest zgodny z programem praktyki zawodowej, może na podstawie złożonego wniosku realizować praktykę zawodową w ramach wykonywanych obowiązków służbowych”.

16.     W § 28 dodaje się ust. 6 o następującym brzmieniu:
„Szczegółowe zasady realizacji praktyki, o której mowa w ust. 5 określa regulamin praktyk zawodowych na danym kierunku studiów”.

17.     § 29 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Zaliczenie zajęć dydaktycznych przez prowadzącego zajęcia, powinno odbyć się nie później niż w ostatnim tygodniu zajęć”.

18.     § 29 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„Student ma prawo do dwóch egzaminów z każdego przedmiotu w danej sesji: egzaminu głównego i egzaminu poprawkowego, z zastrzeżeniem ust. 8, ust. 9 i ust. 10”.

19.     § 29 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„Student może przystępować do egzaminu w tzw. terminie zerowym na zasadach określonych przez prowadzącego przedmiot w sylabusie. Student przystępujący do egzaminu w terminie zerowym musi posiadać zaliczenia wszystkich form danego przedmiotu (np. ćwiczeń, laboratoriów, projektów). Uzyskanie oceny niedostatecznej z egzaminu zdawanego w terminie zerowym nie jest podstawą klasyfikacji, zaś ocena niedostateczna nie jest wpisywana do dokumentacji przebiegu studiów. Student zachowuje prawo do egzaminu głównego oraz egzaminu poprawkowego”.

20.     § 29 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku niezaliczenia zajęć w przewidzianym terminie, student może przystąpić do zaliczenia w terminie poprawkowym. Po uzyskaniu zaliczenia zajęć warunkujących dopuszczenie do egzaminu, w drugim, poprawkowym terminie, studentowi przysługuje tylko jeden termin egzaminu, przypadający w poprawkowej sesji egzaminacyjnej, z zastrzeżeniem ust. 8 i ust.9”.

21.    § 29 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„Termin egzaminu poprawkowego nie może zostać wyznaczony wcześniej niż po upływie 3 dni roboczych od ogłoszenia wyników egzaminu podstawowego”.

22.     § 29 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„Student, który bez usprawiedliwienia nie zgłosił się na zaliczenie/egzamin w wyznaczonym terminie otrzymuje ocenę niedostateczną i traci jeden termin zaliczenia/egzaminu”.

23.     § 29 ust. 10 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku usprawiedliwionej nieobecności na zaliczeniu/egzaminie w ustalonym terminie student zachowuje prawo zarówno do zaliczenia/egzaminu w terminie podstawowym i poprawkowym”.

24.     § 29 ust. 11 otrzymuje brzmienie:
„Usprawiedliwienie nieobecności na egzaminie lub zaliczeniu powinno nastąpić w ciągu 7 dni od wyznaczonego terminu zaliczenia lub egzaminu”.

25.     § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Student uczestniczący w pracach badawczych lub wdrożeniowych, na wniosek kierującego tymi pracami, może być zwolniony przez Dziekana z udziału w niektórych zajęciach
i zaliczenia tych zajęć, jeżeli udział w tych pracach odpowiadał liczbie godzin danych zajęć
i  umożliwia osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się”.

26.     § 34 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Warunkiem zaliczenia semestru jest uzyskanie oceny, co najmniej dostatecznej ze wszystkich przedmiotów przewidzianych planem i programem studiów”.

27.     § 34 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„W stosunku do studenta, który nie spełnił wszystkich wymagań przewidzianych programem studiów danego etapu Dziekan może:
1) udzielić warunkowego zezwolenia na kontynuowanie studiów w następnym semestrze lub roku w przypadku uzyskania przez studenta, co najmniej 18 punktów ECTS w danym semestrze,
2) udzielić zezwolenia na powtarzanie semestru na  pisemny wniosek studenta,
3) skreślić z listy studentów”.

28.    § 34 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„Powtarzanie  semestru może wiązać się z koniecznością skierowania studenta na urlop na okres oczekiwania na rozpoczęcie powtarzanego semestru”.

29.    § 34 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„Student powtarzający semestr może za zgodą Dziekana uczęszczać na zajęcia na wyższym semestrze oraz przystępować do zaliczeń i egzaminów”.

30.     § 34 ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„Powtarzanie zajęć dydaktycznych jest odpłatne. Powtarzanie zajęć dydaktycznych niezaliczonych z powodów zdrowotnych jest nieodpłatne”.

31.     § 36 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„niepodjęcia studiów, które stwierdza się na podstawie: nieodebrania przez studenta legitymacji studenckiej i/lub niezłożenia ślubowania w terminie 30 dni od rozpoczęcia semestru, lub niezłożenia oświadczenia o powrocie na studia po zakończonym urlopie”.

32.    § 36 ust. 2 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„stwierdzenia braku udziału w zajęciach”.

33.    § 36 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Brak udziału w zajęciach stwierdza się w przypadku trzykrotnej nieusprawiedliwionej nieobecności studenta”.

34.     W § 39 dodaje się ust. 10 o następującym brzmieniu:
„Po powrocie z urlopu od zajęć student studiuje według programu studiów obowiązującego dany rocznik studiów w semestrze, na który uzyskał wpis. W razie konieczności Dziekan Wydziału ustala na piśmie różnice programowe i terminy ich uzupełnienia”.

35.     § 41 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Temat pracy dyplomowej powinien zostać zatwierdzony nie później niż do końca przedostatniego semestru studiów”.

36.     § 42 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Dziekan na pisemny wniosek studenta zaopiniowany przez promotora może wyrazić zgodę na zmianę tematu pracy dyplomowej”.

37.     W § 42 dodaje się ust. 2 o następującym brzmieniu:
„W przypadku, o którym mowa w ust. 1 Dziekan informuje Wydziałową Komisję Jakości Kształcenia o zmianie tematu pracy dyplomowej”.

38.     W § 42 dodaje się ust. 3 o następującym brzmieniu:
„Dziekan  na umotywowany pisemny wniosek studenta może wyrazić zgodę na zmianę promotora pracy”.

39.     § 46 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Student zobowiązany jest złożyć pracę dyplomową w następujących terminach:
1) do dnia 30 września – w przypadku zakończenia studiów w semestrze letnim,
2) do dnia 28 lutego – w przypadku zakończenia studiów w semestrze zimowym,
z zastrzeżeniem ust. 1a”.

40.     W § 46 dodaje się ust. 1a o następującym brzmieniu:
„Jeżeli w uczelni jest prowadzona baza pisemnych prac dyplomowych, zapewniająca ich przechowywanie co najmniej przez okres 50 lat, w teczce akt osobowych studenta zamiast pracy dyplomowej może być przechowywana informacja o przechowywaniu pracy dyplomowej w tej bazie zawierająca dane umożliwiające jej skuteczne wyszukanie”.

41.    § 47 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Niezłożenie pracy dyplomowej w wymaganym terminie powoduje skreślenie z listy studentów”.

42.     § 48 ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„uzyskanie zaliczeń wszystkich przedmiotów w tym praktyk zawodowych, złożenie wszystkich egzaminów objętych planem i programem studiów, uzyskanie wszystkich zakładanych efektów uczenia się,”.

43.     § 49 ust. 10 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku uzyskania przez studenta z egzaminu dyplomowego oceny niedostatecznej lub nieusprawiedliwionego nieprzystąpienia do egzaminu dyplomowego w ustalonym terminie, co jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej, Dziekan wyznacza studentowi drugi termin egzaminu, jako ostateczny, nie wcześniej niż przed upływem jednego miesiąca, ale nie później niż trzech miesięcy od daty pierwszego egzaminu dyplomowego”.

44.     § 49 ust. 11 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku uzyskania przez studenta w drugim terminie z egzaminu dyplomowego oceny niedostatecznej lub nieusprawiedliwionego nieprzystąpienia do egzaminu dyplomowego w ustalonym terminie, co jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej, Dziekan wydaje decyzję o skreśleniu studenta z listy studentów”.

45.     W § 51 dodaje się ust. 2 o następującym brzmieniu:
„Absolwenci, którzy spełnili łącznie niżej wymienione warunki:  
a) ukończyli studia w terminie określonym programem studiów;
b) uzyskali średnią ocen z toku studiów nie niższą niż 4,75;
c) uzyskali z pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego oceny „bardzo dobry" ;
d) w toku studiów postępowali zgodnie z treścią ślubowania, w szczególności nie została wobec nich orzeczona kara dyscyplinarna.
mogą otrzymać dyplom „z wyróżnieniem" według wzoru określonego przez Uczelnię.

46.     W § 51 dodaje się ust. 3 o następującym brzmieniu:
„O przyznanie dyplomu z wyróżnieniem absolwentowi spełniającemu kryteria określone
w ust. 2, może wnioskować komisja egzaminu dyplomowego”.

§ 2
Wprowadza się tekst jednolity Regulaminu Studiów w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 3
Uchwałę przyjęto w głosowaniu jawnym.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 października 2021 r.

Przewodniczący Senatu
Rektor                                                                         
(-) dr hab. Dariusz Surowik, prof. PWSIiP

Załączniki:
  1.   Uchwała Nr_15_2021.pdf
  2.   Regulamin studiów w PWSIiP w Łomży 2021_2022.pdf
Wytworzył:   Rektor

Dokument z dnia:2021-04-22

Opublikował: Sandra  Chrostowska

Publikacja z dnia: 2021-06-04 09:48:38

Wersja dokumentu: 1

Ilość wyświetleń: 592


Projekt: TS 2010

System miniBIP v.0.3