Przejdź do głównego menu
Przejdź do treści
Przejdź do mapy serwisu
  • Wydział Nauk o Zdrowiu
  • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
  • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
  • Film o uczelni z tłumaczem języka migowego
  • Film o projekcie Dostępna i bez barier z audiodeskrypcją
  • EN
Herb Polski

Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - Logo

      • Rekrutacja on-line
      • Studia I i II stopnia
      • Studia podyplomowe
      • Dla cudzoziemców
      • Łącznik w budynku Akademicka 1
      • Studia I i II stopnia
      • Rekrutacja krok po kroku
      • Ważne terminy
      • Studia I stopnia
      • Studia II stopnia
      • Studia jednolite magisterskie
      • Wymagane dokumenty
      • Opłaty za studia
      • Informator
      • Kontakt
      • więcej
      • Studia podyplomowe
      • Mediacje i negocjacje
      • Rachunkowość i finanse
      • Transport drogowy
      • Wycena nieruchomości
      • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
      • więcej
      • Kursy i szkolenia
      • Certyfikat Pearson Test of English
      • Instruktor rekreacji ruchowej - część ogólna
      • Instruktor rekreacji ruchowej z elementami żywienia w dyscyplinie pływanie, tenis stołowy
      • Kursy językowe
      • Kursy maturalne
      • Mała księgowość z wykorzystaniem programu komputerowego
      • Organizacja Pomocy Społecznej
      • Pracownik socjalny - I stopień
      • więcej
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • DreamSpark (MSDN)
      • Portal Studencki (Stypendialny)
      • więcej
      • Biblioteka
      • Aktualności
      • Instrukcje
      • Katalog on-line
      • Katalogi
      • E-booki
      • Dziekanat
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Studenci z niepełnosprawnościami
      • Informacje ogólne
      • Stypendia
      • Dofinansowanie
      • Zajęcia z wychowania fizycznego
      • więcej
      • Stypendia
      • Informacje podstawowe
      • O charakterze socjalnym
      • Dla osób niepełnosprawnych
      • Rektora dla najlepszych studentów
      • Ministra za wybitne osiągnięcia
      • Zapomoga
      • Samorząd studencki
      • O nas
      • Regulamin
      • Członkowie
      • więcej
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
      • Biuro Karier
      • Oferty pracy
      • Kontakt
      • więcej
      • Ubezpieczenia
      • NNW/OC
      • Zdrowotne
      • Dodatkowe linki
      • Regulamin studiów
      • Kredyty studenckie
      • Opłaty za studia
      • Psycholog
      • Serwisy
      • USOSweb
      • E-learning
      • System Wymiany Dokumentów
      • Archiwum Prac Dyplomowych
      • System Biblioteczny KOHA
      • DreamSpark (MSDN)
      • więcej
      • Kontakty
      • Książka adresowa
      • Formularze i druki
      • Kwestura
      • Kadry
      • Dział Kształcenia i Spraw Studenckich
      • Dział Współpracy z Zagranicą
      • Oferty pracy
      • Aktualne oferty
      • Archiwum ofert
      • Poczta
      • Informacje
      • Logowanie
      • Logowanie [stara poczta]
      • Plany zajęć
      • Organizacja roku
      • Kierunki
      • Wi-Fi
      • Eduroam - informacje o sieci
      • Generator kont
      • Źródła finansowania
      • Narodowe Centrum Nauki
      • Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
      • Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego
      • więcej
      • Nauka
      • Rozwój naukowy
      • Konferencje naukowe
      • Wydarzenia naukowe
      • Jednostki badawcze
      • Działalność badawcza
      • Infrastruktura badawcza
      • Prawo autorskie i komercjalizacja
      • Ewaluacja działalności naukowej
      • Senackie Komisje ds. Etyki Badań Naukowych
      • Skład Komisji
      • Zadania komisji
      • Regulamin
      • Informacja dla studentów
      • Stypendia
      • Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
      • Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
      • Stypendia Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej DAAD
      • Projekty
      • Projekty realizowane
      • Projekty zakończone
      • Koła naukowe
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Regulamin
      • więcej
      • Czasopismo
      • Polish Journal of Applied Sciences
      • Dział Nauki i Projektów
      • Aktualności
      • Przydatne linki
      • Kontakt
      • więcej
      • HR Excellence in Research - Logo
      • Współpraca Zagraniczna
      • Aktualności
      • Study Guide
      • ECTS
      • Umowy międzynarodowe
      • Programy NAWA
      • Kontakt
      • więcej
      • Dla studentów
      • Wyjazdy studentów
      • Wyjazdy na praktykę (SMP)
      • Wyjazdy na studia (SMS)
      • Stawki stypendialne
      • Erasmus+
      • O programie
      • Koordynatorzy
      • więcej
      • Dla pracowników
      • Wyjazdy pracowników
      • Wyjazdy w celach szkoleniowych (STT)
      • Wyjazdy w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (STA)
      • Stawki stypendialne
      • PO WER
      • Założenia projektu
      • Zasady
      • Warto wiedzieć
      • Oficjalny Serwis Programu Erasmus+
      • Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
      • Przewodnik finansowy dla studentów Erasmusa
      • Stypendia w USA
      • Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
      • Wydział
      • Kandydat
      • Student
      • Absolwent
      • więcej
      • Liceum Mistrzostwa Sportowego
      • O Nas
      • Rekrutacja
      • Nauka
      • Kontakt
      • więcej
      • Dom Studenta
      • Oferta dla gości
      • Oferta dla studentów
      • Galeria
      • Kontakt
      • więcej
      • Akademickie Centrum Języków Obcych
      • O nas
      • Kursy językowe
      • Person Test of English
      • Kontakt
      • więcej
      • Social media
      • Logo Facebook Logo Instagram Logo Youtube
      • Zamówienia Publiczne
      • Najnowsze postępowania
      • Zasady zamówień
      • Plany zamówień publicznych
      • Zamówienia poniżej 130 000 złotych netto
      • Zamówienia powyżej 130 000 złotych netto
      • Usługi społeczne
      • Szacowanie wartości zamówienia
      • Wydawnictwo
      • O wydawnictwie
      • Nasze publikacje
      • Czasopismo
      • Dla autorów
      • więcej
      • Uczelnia
      • Aktualności
      • Kalendarium
      • Władze Uczelni
      • Jakość Kształcenia
      • Kontakt
      • więcej
      • Ochrona danych osobowych
      • Aktualności
      • Obowiązek informacyjny
      • Kontakt z IOD
      • więcej

  • O jakości kształcenia
  • Wewnętrzny System Zapewnienia JK
    • Zakres działań i struktura USZJK
    • Monitoring karier absolwentów
    • Działania uczelni w zakresie zapobiegania plagiatom i ich wykrywania
    • Procedura objęcia pracy dyplomowej klauzulą poufności
  • Efekty uczenia się
  • Uczelniana Rada ds. JK
    • Skład Rady
    • Zadania URJK
    • Protokoły i sprawozdania z posiedzeń URJK
    • Uchwały URJK
    • Dokumenty URJK
  • Wydziałowe Komisje ds. JK
    • Zadania WKJK
    • Skład WKJK
  • Przydatne strony internetowe
  • Kontakt
  • Jesteś tutaj:  
  • Start

O Jakości kształcenia

Jakość kształcenia jest, obok działalności naukowej, kluczowym elementem naszego działania. Celem polityki jakości kształcenia  jest zapewnienie edukacji na najwyższym poziomie, tak aby absolwenci ANSŁ posiadali wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne cenione na rynku pracy i dostosowane do zmieniających się potrzeb otoczenia.

Projakościowa działalność w Akademii Nauk Stosowanych w Łomży obejmuje:

  • zapewnianie spójności realizowanych na prowadzonych kierunkach programów studiów z Polską i Europejską Ramą Kwalifikacji;
  • przekazywanie studiującym wiedzy opartej o aktualny stan nauki oraz najnowsze kierunki jej rozwoju, w dziedzinach i dyscyplinach badań prowadzonych przez PWSIiP w Łomży; ciągłe monitorowanie i doskonalenie programów studiów;
  • poszerzanie/aktualizację oferty edukacyjnej zgodnie z potrzebami rynku pracy;
  • tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju umiejętności i zainteresowań studiujących w celu umożliwienia im maksymalnego rozwoju intelektualnego poprzez wspieranie działalności kół naukowych, wprowadzenie systemu motywacyjnego opartego o stypendia, utrzymywanie międzynarodowej współpracy, w szczególności w obszarze kształcenia;
  • zapewnianie studiującym kontaktu z kadrą o bogatym doświadczeniu praktycznym zdobytym poza uczelnią, o wysokich kompetencjach naukowych i dydaktycznych oraz stwarzanie im środowiska stymulującego potrzebę nauki i rozwoju a także propagowanie postawy zaangażowania w podejmowaną pracę, cechującą się otwartością umysłu i interdyscyplinarnym podejściem do problemów typowych dla danego kierunku studiów;
  • promowanie rozwoju kadry naukowej: tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju naukowego i doskonalenia umiejętności dydaktycznych kadry akademickiej PWSIiP w Łomży, w szczególności poprzez umożliwienie współpracy z krajowymi i międzynarodowymi ośrodkami naukowo-akademickimi, udostępnienie narzędzi oceny umożliwiających zdefiniowanie mocnych i słabych stron kadry w celu jej dalszego rozwoju, zapewnienie możliwości odbywania szkoleń i staży;
  • rozwój współpracy międzynarodowej w zakresie badań naukowych oraz wyjazdów kadry i studentów do uczelni zagranicznych;
  • monitorowanie i analizę procesu kształcenia, w tym weryfikację i walidację efektów uczenia się, ocenę jakości programów studiów, ocenę jakości metod i warunków prowadzenia zajęć;
  • cykliczne badania jakości kształcenia przeprowadzane wśród studentów i absolwentów uczelni;
  • monitorowanie losów zawodowych absolwentów we współpracy z Biurem Karier;
  • włączenie studentów i interesariuszy zewnętrznych w budowanie i ocenę jakości kształcenia na Wydziale;
  • dbanie o wysoki poziom infrastruktury, nowoczesne wyposażenie pracowni dydaktycznych, dostęp do materiałów dydaktycznych i najnowszej literatury naukowej oraz korzystanie z technologii informacyjnej jako wsparcia procesu dydaktycznego.

Za jakość kształcenia odpowiedzialni są wszyscy członkowie społeczności Uczelni: władze, nauczyciele, pracownicy administracji, studenci.

Wykaz najważniejszych dokumentów związanych z zapewnianiem jakości kształcenia:

  1. Uchwały Senatu
  • Uchwała Nr 80/2019 w sprawie: określenia procedury określającej zasady potwierdzania efektów uczenia się w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
  • Uchwała Nr 90/2019 w sprawie: Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością Kształcenia w PWSIiP w Łomży
  • Uchwała Nr 95/2019 w sprawie: wyrażenia opinii dot. Regulaminu przyznawania nagród Rektora PWSIiP w Łomży nauczycielom akademickim oraz arkuszy okresowej oceny nauczyciela akademickiego zatrudnionego w PWSIiP w Łomży
  • Uchwała Nr 9/2020 w sprawie: zmiany Uchwały Senatu PWSIiP w Łomży Nr 90/2019 z dnia 28.11.2019r. w sprawie Uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością Kształcenia w PWSIiP w Łomży
  1. Zarządzenia Rektora
  • Zarządzenie Nr 121/19 w sprawie: wprowadzenia Regulaminu działalności badawczej w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
  • Zarządzenie Nr 8/2019 w sprawie: zmiany zarządzenia nr 43/2018 z dnia 30.04.2018r. w sprawie zasad składania, archiwizowania i kontroli antyplagiatowej prac dyplomowych w PWSIiP w Łomży
  • Zarządzenie Nr 20/2020 w sprawie: zmiany zarządzenia nr 15/2020 Rektora PWSIiP w Łomży z dnia 4 lutego 2020r. w sprawie ustalenia liczebności grup studenckich dla poszczególnych form i rodzajów prowadzonych zajęć dydaktycznych
  • Zarządzenie Nr 94/20 w sprawie: określenia zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych, weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się oraz przeprowadzania egzaminów i zaliczeń w roku akademickim 2020/2021 w PWSIiP w Łomży
  • Zarządzenie Nr 96/20 w sprawie: wprowadzenia zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
  • Zarządzenie Nr 71/20 w sprawie: zmiany zarządzenia Rektora nr 55/19 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie zasad realizacji przedmiotów ogólnouczelnianych
  • Zarządzenie Nr 72/2020 w sprawie: przyjęcia procedury składania wniosków o dofinansowanie projektów dotyczących prowadzenia prac badawczych
  • Zarządzenie Nr 94/20 w sprawie: określenia zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych, weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się oraz przeprowadzania egzaminów i zaliczeń w roku akademickim 2020/2021 w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
  • Zarządzenie Nr 96/20 w sprawie: wprowadzenia zasad prowadzenia zajęć dydaktycznych realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w Państwowej Wyższej Szkole Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
  • Zarządzenie Nr 110/20 w sprawie: określenia formy realizacji zajęć dydaktycznych w PWSIiP w Łomży w roku akademickim 2020/2021
  • Zarządzenie Nr 111/20 w sprawie: wprowadzenia zasad przechowywania dokumentacji dydaktycznej wytworzonej w procesie kształcenia
  • Zarządzenie Nr 9/2021 w sprawie: zmiany Zarządzenia Nr 110/2020 Rektora PWSIiP w Łomży z dnia 20.10.2020 r. w sprawie określenia formy realizacji zajęć dydaktycznych w PWSIiP w Łomży w roku akademickim 2020/2021
  • Zarządzenie Nr 28/2022 w sprawie: określenia maksymalnej liczby prac dyplomowych przydzielanych promotorom
  • Zarządzenie Nr 44/2022 w sprawie: zasad składania, archiwizowania i kontroli antyplagiatowej prac dyplomowych w Akademii Nauk Stosowanych w Łomży
  • Zarządzenie Nr 62/2022 w sprawie: ustalenia liczebności grup studenckich dla poszczególnych form i rodzajów prowadzonych zajęć dydaktycznych

Jakość kształcenia

Lokalizacja:
Akademicka 14, pokój 221
isekscinska@ansl.edu.pl

  • Studia I stopnia

  • Administracja
  • Automatyka i robotyka
  • Bezpieczeństwo i certyfikacja żywności
  • Dietetyka
  • Filologia angielska
  • Informatyka
  • Kosmetologia
  • więcej
  • Studia II stopnia

  • Administracja
  • Informatyka
  • Pielęgniarstwo
  • Technologia żywności i żywienie człowieka
  • Zarządzanie
  • Studia jednolite magisterskie

  • Fizjoterapia
  • Prawo
  • Studia podyplomowe

  • Mediacje i negocjacje
  • Rachunkowość i finanse
  • Transport drogowy
  • Wycena nieruchomości
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi - kadry i płace
  • więcej
  • Kursy i szkolenia

  • Certyfikat Pearson Test of English
  • Kursy językowe
  • Kursy maturalne
  • Organizacja Pomocy Społecznej
  • Pracownik socjalny - I stopień
  • więcej
  • Kontakt

  • Akademia Nauk Stosowanych w Łomży
  • Akademicka 14, 18-400 Łomża
  • NIP: 718-19-47-148
  • +48 86 215 59 50
  • biuro@ansl.edu.pl
  • Biuletyn Informacji Publicznej
Copyright @2023 - Akademia Nauk Stosowanych w Łomży - Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: Dział Systemów Komputerowych
Deklaracja dostępności - USOSweb - Poczta - Mapa strony - Pomoc - Kontakt